Daan Richard

 d.richard@kokxdevoogd.nl
  06 - 34 51 10 60
  Daan Richard

 
 
 

De eerste 100 dagen van Daan

De hamvraag...

De stukjes ‘Mijn eerste 100 dagen’ zijn populair op onze website. Gezonde interesse van collega’s in elkaar, natuurlijk. Versterkt door COVID-19, want informele gôh-hoe-is-het-eigenlijk-met-je-contacten zijn er veel te weinig. Maar onze recruiter Gijs wees me er ook op dat de stukjes veel gelezen worden door potentiële nieuwe collega’s. Daar had ik eigenlijk niet zo bij stil gestaan. Aangezien we nog mooie vacatures open hebben staan, richt ik mijn ‘100 dagen’ dus vooral op hen. 

En dan is de hamvraag: Zou ik bij KokxDeVoogd in dienst gaan, als ik vandaag de keuze opnieuw moest maken?

Het antwoord is gelukkig positief. Ja, ik zou opnieuw tekenen. Niet omdat het hier perfect is. Juist daarom eigenlijk. Want ik voel dat er veel ruimte is voor nieuwe ideeën. Er werken hier heel veel verschillende soorten mensen, die het natuurlijk niet altijd met elkaar eens zijn. Toch is er een duidelijke rode draad: iedereen blaakt van de energie en een geweldige gretigheid om dingen beter te maken. Om de idee van ‘het beste adviesbureau voor de decentrale overheid’ om te zetten in kleinere ideeën. Stappen en stapjes die ons elke dag een beetje verder brengen richting onze ambitie.

Dat is de bedrijfscultuur die ik nodig heb. Het gevoel dat ik altijd het woord mag nemen en een voorstel mag doen. Sommige sneuvelen, sommigen blijven behouden, sommige groeien in onverwachte richtingen. Maar iedereen wil luisteren, naar mij, en naar elkaar.

Vertaalt dat luisteren zich ook al naar handelen? Ben ik tevreden met wat ik de afgelopen maanden al heb waargemaakt? Mwah. Ik had al meer concrete actie willen zien. Meer topcontent, met een groter bereik. Tot nu toe hebben we vooral gewerkt aan een solide basis voor onze marketing en communicatie. Die ligt er nu, en de weg naar actie ligt open. Hopelijk is die basis door het wat lange voortraject extra solide, en maakt die het makkelijk(er) om betere, consistentere en relevantere communicatieacties op te zetten.

Niet dat ik in de waan ben dat het vanaf nu ineens simpel wordt, hoor. Want er is nog een andere rode draad tussen alle KokxDeVoogd-adviseurs: ze zijn allemaal zo verdomd slim, betrokken en genuanceerd. Dat maakt het wel eens lastig om accuraat te reageren op een actueel thema. Om catchy en toch grondig te vertellen waar het om draait. Dat blijft dus de komende tijd een flinke uitdaging.

Als het goed is, hoef ik daar geen stukje ‘mijn eerste 200 dagen’ voor te schrijven. Onze website en LinkedIn zouden boekdelen moeten spreken.

Enfin, geen boekdelen dus. Grondig en catchy zal het zijn. Let maar op.